1000110511 |
Eines d'inclusió per a l'aprenentatge i la comunicació |
2015-2016 |
Taller. Professorat d'educació especial |
|
|
|
20/10/2015 - 21/6/2016 (15 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
CEE Pont del Dragó |
|
c. Sagrera, 179 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Consorci d'Educació de Barcelona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En aquest taller es presenten recursos de suport a la comunicació i de reforç a la lectoescriptura.
L’objectiu és conèixer i recopilar tot un seguit d’eines (programari, web’s, aplicacions…) per poder introduir-les en la pràctica educativa.
Es mostraran diferents programes editors per crear un comunicador dinàmic i/o teclats específics atenent a les necessitats dels alumnes amb diversitat funcional.
|
| |
Objectius |
-Analitzar i avaluar el potencial d'aplicació de noves metodologies, tendències i experiències de bon ús de la tecnologia per a l'educació i comunicació.
-Conèixer i utilitzar noves eines i recursos tecnològics d’ús pedagògic.
-Conèixer les diferents opcions d’accessibilitat dels productes de suport.
-Conèixer les eines bàsiques de l’entorn editor per crear un comunicador dinàmic, interfícies i teclats específics.
|
| |
Continguts |
-Programari/ aplicacions/ web’s de lliure distribució per treballar els prerequisits de la lectoescriptura.
-Programari/aplicacions/web’s de lliure distribució per afavorir la Comunicació.
-Programari específic relacionat amb la tecnologia d’assistència.
-Eines de suport, en alumnat amb discapacitat motriu/visual/ cognitiu i trastorns de l'espectre de l'autisme (TEA).
-Comunicador dinàmic bàsic centrat en les necessitats específiques de l’alumne (accessibilitat, usabilitat i comunicació).
-Opcions d’accessibilitat i usabilitat que ofereixen els diferents programes.
|
| |
Avaluació |
Avaluació:
L’avaluació serà continua i formativa al llarg del curs per orientar a l’alumne en les seves decisions respecte la construcció de material adaptat (per ex: banc de recursos...).
En l’última sessió formativa es realitzarà una posada en comú del projecte final.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència presencial del 80 % i presentació del Projecte Final.
|
| |
Persones destinatàries |
mestres d’educació especial, logopedes, psicopedagogs i fisioterapeutes d’escoles o centres públics/concertats que
que atenen alumnes NEE’s i necessitin ampliar la seva formació en la tecnologia de suport dels centres de la ciutat de Barcelona
|
| |
E-mail |
ntorrents.ceb@gencat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
20/10/2015 |
1600 |
1900 |
Sessió 2 |
dimarts |
01/12/2015 |
- |
- |
Sessió 3 |
dimarts |
19/01/2016 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimarts |
23/02/2016 |
- |
- |
Sessió 5 |
dimarts |
15/03/2016 |
- |
- |
Sessió 6 |
dimarts |
19/04/2016 |
- |
- |
Sessió 7 |
dimarts |
31/05/2016 |
- |
- |
Sessió 8 |
dimarts |
21/06/2016 |
1600 |
1900 |
|
| |